Näistä elementeistä syntyy digitaalisen markkinointiviestinnän punakynäpaholainen, joka rakentaa kiinnostavaa sisältöä intohimolla tarpeeseen kuin tarpeeseen.

Kuka on Henna Eklund?

Olen punakynäpaholainen, sisällöntuottaja ja digitaalisen markkinoinnin moniottelija. Mielestäni moniosaajat ovat tulevaisuutta. Jo kouluikäisenä pidin nimittäin yleisurheilusta sekä seitsenottelusta: sai juosta, sai työntää kuulaa, hypätä korkeutta ja pituutta sekä nakata keihästä. Tätä mantraa olen pitänyt yllä aikuisiälläkin. Jostain syystä en ole koskaan ollut sen yhden asian tekijä. Siksi en varmaankaan mukautunut myöskään vain opettajan rooliin.

 

En suostu vain pintapuolisten asioiden hallintaan, vaan teen enemmän, koska pystyn siihen.

 

Nyt tarjoan osaamiseni Next Level Impactin kautta Sinun käyttöösi, jotta myös sinä voit nousta seuraavalle tasolle.

 

#punakynäpaholainen #nextlevelimpact4u

Jos haluat tietää lisää…

Kaikki aloittavat jostakin

Tarinani lähtee liikkeelle äidinkielen ja kirjallisuuden opettajan uralta. Muistan julistaneeni omalle ala-asteen opettajalleni Annikille, että minusta tulee isona opettaja. Sitä polkua kuljin aina yliopistoon asti ja valitsin aineekseni suomen kielen. Auskultoinnin jälkeen pääsin töihin ammatilliseen oppilaitokseen äidinkielen opettajaksi. Sille tielle jäin ja tutkinto päivittyi hiljaa tuolla matkalla lopulta maisteriksi asti. Täydensin tätä tutkintoa koko ajan erilaisilla lisäopinnoilla, kuten esimerkiksi rehtorin papereilla.

Nyt pitää sanoa, että onneksi en mennyt lukio-opettajaksi tai yläasteelle. Kun työskentelin äidinkielen opettajana ammatillisissa oppilaitoksissa, olin enemmän viestinnän ja markkinoinnin opettaja kuin kirjallisuudesta, kieliopista sekä kielen monimuotoisuudesta selostaja. Opetin nimittäin äidinkieltä niin 2. asteella kuin aikuiskoulutuksen että ammattikorkeankin puolella. Opiskelijakunta oli vaihtelevaa sekä iältään että aloiltaan, ja niin olivat myös tarpeetkin. Kohderyhmä oli joka kerta huomioitava yksilöllisesti. Opetuksen oli mukauduttava tarpeisiin alalla kuin alalla. Pääsin lähelle ammattiryhmien erilaista arkea ja perustarpeita.

Kohderyhmä oli joka kerta huomioitava yksilöllisesti.
Moniosaajalle ei riitä pelkkä opetus …

Yhdistystoiminnasta palo yrittäjyyteen

Opettajatyön ohella olin mukana oppilaitosten hallinnossa. Toimin aktiivisesti koulun sisällä markkinoinnin sekä myynnin tehtävissä sekä yhdistyspuolella. Oppilaitoksen tarpeisiin syntyi monenlaisia digitaalisia julkaisuja sekä painotuotteita. Silloin tällöin toimin varavalokuvaajanakin. Tämän lisäksi OAJ imaisi minut. Verkostoituminen uusien ihmisten kanssa oli tuon tekemisen hedelmä.

Yhdistystoiminnassa pääsin kehittämään taitojani toisella tavalla – ihmisläheisesti. Kaikki aiemmin oppimani pääsi kukkaan näissä toimissa ja nautin tekemisestä. Keskustellessani erilaisten ihmisten kanssa, huomasin sydämeni sykkivän yrittäjyydelle. Huomasin palon myyntiin sekä markkinointiin yhä isompana, etenkin digitaaliseen markkinointiin.

Verkostoituminen uusien ihmisten kanssa oli tuon tekemisen hedelmä.
Kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu …

Hennaksi maailma kuulostaa mielenkiintoisemmalta

Kun viimeisin opettajatyösopimus päättyi, aloin pohtia, mitä haluan oikeasti tehdä. Istuin hetken, tutustuin asioihin. Sitten perustin oman yritykseni – Hennaksin. Nimi oli hauska leikki translatiivin kanssa, joka ilmaisee muuttumista joksikin eli fs. translatiivi on suuntasija, joka esiintyy tilanmuutos- ja resultatiivimuoteissa sekä tulosrakenteessa. Se ilmaisee, miksi tai millaiseksi joku tai jokin tulee tai muuttuu; miksi tai millaiseksi joku tai jokin nimetään, tulkitaan tai tarkoitetaan. Mielestäni Hennaksi maailma kuulostaisi mielenkiintoisemmalta.

Aluksi tein töitä Ukko.fi:n kautta, kunnes oli aika perustaa oma toiminimi. Julkaisemalla blogia sekä markkinoimalla sain hiljalleen asiakkaita enemmän ja enemmän. Tieto punakynäpaholaisesta kantautui kauas, ympäri Suomea. Tarve osaavalle sekä taitavalle tekstinikkarille sekä digitaalisen markkinoinnin sisällöntuottajalle oli suuri. Se tarve ei ole lakannut keneltäkään vieläkään.

Translatiivi on suuntasija, joka esiintyy tilanmuutos- ja resultatiivimuoteissa sekä tulosrakenteessa. Se ilmaisee, miksi tai millaiseksi joku tai jokin tulee tai muuttuu; miksi tai millaiseksi joku tai jokin nimetään, tulkitaan tai tarkoitetaan.

Lisätietoa translatiivista VISK § 1259.

Moniosaajan taidot käyttöön monipuolisemmin …

Nyt on aika valita Next Level

Petrin kanssa olemme oululainen yrittäjäperhe. Aluksi teimme omia projektejamme omilla toiminimillä, mutta sitten Petri ”kosi” minua Kolin huipulla ja pyysi osakkaaksi yhteiseen yhtiöön. Vastasin myöntävästi. Siitä syntyi Elentari Oy.

Nyt on hyvä siirtyä eteenpäin ja ottaa omaksi Next Level. Nykyaikana digitaalinen markkinointiviestintä kaipaa tuekseen niin teknistä osaamista kuin koulutustakin. Kaikki osaavat kirjoittaa ja tuottaa sisältöä, mutta markkinointiviestinnässä pitää ajatella kokonaisuutta. Kaikki osaavat välkytellä terassivalojaan, mutta me haluamme valaista koko kadun. Rakennetaan yrityksesi kuuluvasta sekä näkyvästä viestinnästä tehokkaampaa.

Markkinointiviestinnässä pitää ajatella kokonaisuutta.
Mitä palveluita tarjosinkaan?